Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Forum Euro TSL: szczegółowe omówienie zmian ADR/RID/ADN

Data publikacji: 2014-10-22

W 2015 r. wejdą w życie nowe przepisy umowy ADR/RID/ADN określające wymagania dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych poszczególnymi rodzajami transportu. Nowe przepisy omówione zostaną w trakcie Forum Euro TSL, które odbędzie się 6 listopada 2014 r. w Warszawie.

- Temat zapewnienia bezpieczeństwa operacji transportowych pozostaje niezwykle aktualny, zwłaszcza w obliczu wzrostu udziału przewozu chemii i towarów niebezpiecznych w transporcie intermodalnym. Odpowiedni dobór i szkolenie kadr realizujących czynności na terenie zakładów oraz przewożących towary niebezpieczne drogami publicznymi jest bardzo istotne w związku z groźnymi skutkami potencjalnych zdarzeń, czy to na drodze, czy na terenie zakładów chemicznych. Ryzyko niebezpiecznego zdarzenia może być zminimalizowane dzięki rozwiniętemu systemowi szkoleń – mówi Jacek Miłkowski, wiceprzewodniczący Komisji ds. Transportu i Dystrybucji w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego i prezes zarządu spółki Anneberg Transpol Int. - Ryzyko jest większe, kiedy zakłady chemiczne do wykonywania przewozów wynajmują niesprawdzonych przewoźników, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że dbałość o bezpieczeństwo nie jest ich priorytetem – dodaje Jacek Miłkowski.

Jak zauważa, wypadki związane z przewozem substancji niebezpiecznych miały miejsce w ostatnich latach w ruchu kolejowym. Nie zarejestrowano natomiast podobnych zdarzeń w transporcie drogowym.

- Widać, że sytuacja na torach nie jest zadowalająca, a przecież to kolej stanowi podstawę transportu intermodalnego i ma kluczowe znaczenie w masowych przeładunkach chemii i towarów niebezpiecznych na styku ląd-morze, a także na styku ruchu drogowego z kolejowym. Przyszłoroczna nowelizacja Umowy RID może stać się zatem dobrą okazją do poprawy jakości przewozu towarów niebezpiecznych tą gałęzią transportu – twierdzi Miłkowski.

Nowe przepisy regulujące przewozy luzem, zmiany w nazwach przewozowych oraz modyfikacje w oznakowaniach to tylko niektóre z zapowiadanych zmian w umowie ADR/RID/ADN.

Nadchodzące przekształcenia po raz pierwszy w Polsce zostaną kompleksowo przedstawione i omówione podczas czwartej edycji Forum Euro TSL, które odbędzie się 6 listopada 2014 r. w Warszawie w Centrum EXPO XXI.

W ramach konferencji poruszone zostaną kwestie bezpieczeństwa transportu chemii i towarów niebezpiecznych w łańcuchach multimodalnych. Zaproszeni prelegenci to przedstawiciele instytucji, stowarzyszeń i firm branżowych, m.in. grupy roboczej WP15 w ONZ, Transportowego Dozoru Technicznego oraz Stowarzyszenia ETOS. Forum Euro TSL otrzymało również poparcie międzynarodowych instytucji – Polsko - Ukraińskiej Izby Gospodarczej oraz Polsko - Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

W trakcie targów odbędzie się również m.in. konferencja „Bezpieczeństwo transportu do państw WNP”, której organizatorami są Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych i Służba Celna, a także Spotkania Transportowe oraz Konferencja Trans&Log.


logistykatransportprawoPolska Izba Przemysłu ChemicznegoAnneberg Transpol

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 0/5 na podstawie 1897 głosów

Dodaj komentarz



WięcejW obiektywie